Sunday 15 April 2012

sayang ku kemana


bab 1

         Ain bangun la..ish si budak ain ini tak reti-reti nak bangun matahari sudah tinggi atas kepala,  anak dara apa la budak ini..Ala ibu ini ain mengantok la ibu..tak ada tak ada ok ibu suruh bangun bangun ok jangan nak degil..Ala ibu ini yela yela, Ha tadi hakim ada call dia cakap ain dah semak keputusan masuk ke sekolah teknik. Alamak ibu ain lupa la hari ini dah boleh semak, ibu abang dia guna laptop dia tak sekarang ini? mestilah dia guna nak buat tugasan..ibu boleh tolang ain tak minta dengan abang yang ain nak pinjam laptop dia..Malas la ibu nak masuk campur kamu pergi la minta sendiri dengan abang itu..Ala ibu ini..Abang sibuk tak ? ha dah bangun dah anak dara seorang ini dah pukul 12 baru bangun macam mana la kalau dah kahwin nanti abang kesian dekat suami kamu je nanti..Ala abang ini dah la tadi kena bebel dengan ibu ini dengan abang plak siap sampai bab kahwin, cik abang oi ain nak pinjam laptop nak semak keputusan kemasukkan sekolah teknik..nak pinjam laptop abang cakap la elok-elok..ha adam bagi je la adik kamu nak pinjam laptop itu tak yah nak kenakan adik kamu itu.hahhaha..abang dah dengar dah apa yang ibu cakap marilah sini laptop itu..ish budak ini ada juga kena dengan abang jap lagi nasib baik ibu ada kalau tak siap la kamu..weak. ain dah lama pun siap nye..

         Ibu!!  ain dapat masuk ke sekolah teknik itu, Alhamdulilah ain dapat sekolah teknik dekat mana? dekat terengganu ibu..kesian la kat ibu lepas ini kena duk seorang-seorang kat rumah lepas ini ain akan masuk asrama..tak pew la abang ibu tak kisah sangat pun asalkan anak-anak ibu semuanya berjaya dan tidak lupakan ibu sudah la..Ala ibu ini sampai ke situ plak ain dengan Abang tidak akan sekali-kali lupakan ibu..betul itu ibu abang tak akan lupakan ibu...ibu ada terfikir tak ibu. fikir apa plak adam? macam mana la anak dara ibu yang  seorang itu bakal duduk asrama, tadi pun dah bangun pukul 12..ehehhehe...betul juga kata abang itu baru ibu terfikir..ish ibu dengan abang ini adik boleh berdkari sendiri la jadi abang dengan ibu tak payah nak susah-susah fikirkan ok.
         Ibu nak bawa barang apa lagi ini ibu, Ain dah pening la ibu. Ala ain ini bising la itu pun nak kelam kabut bawa je nak duduk asrama..Ibu tengok abang itu tak habis-habis nak kenakan ain ini ibu. Manja betul la ain ini sikit-sikit nak mengadu kat ibu tak apa tengok la kat asrama nanti bila kena buli dengan kakak senior baru dia tahu masa itu ibu tak kat sana..Ala ain tak takut pun la..tak apa sekarang boleh la cakap besar kita tengok nanti..Adam, ain sudah gaduhnya tak habis-habis kamu berdua ini dah ain pergi siap cepat nanti lambat plak sampainya, adam plak pergi panaskan enjin kereta itu. Baik la ibu.

         Ain ingat tahu semua pesanan ibu, jangan lupa makan kalau ada apa masalah telefon ibu taw. Ibu, ain dah-dah la orang lain tengok kita ini malulah macam tak akan jumpa 10 tahun je. masa abang dulu tak ada lah plak macam ini..ibu nak tahu tak ada orang itu sebenarnya jeles la dengan ain..hehheh..tak ada masa la abang jeles dengan kamu ini ain. Assalamulaikum puan, waalaikumussalam. Saya adalah waden disini puan boleh panggil saya cikgu murni, saya nak minta maaf kerana semua pelajar disini terpaksa berada dalam  asrama sekarang kerana mereka selepas ini akan ada sesi suai kenal dengan pelajar lain..owh minta maaf cikgu murni, baiklah saya faham terima kasih cikgu. Ok la ain ingat tahu pesanan ibu jangan nakal-nakal. ye ibu tahu ibu juga jaga kesihatan juga tahu.

         Hai nama saya ain nama awak apa ? hai ain, nama saya alia, ain dari mana tengok dari gaya percakapan bukan dari terengganu kan. Aha alia, ain  bukan dari terengganu ain dari KL, alia memang orang sini kew? Ye saya memang orang terengganu duduk kat kuala terengganu. Hai saya killa selamat berkenalan, selamat berkenalan juga killa. Eh jom la, cikgu murni dah panggil dah itu, ain dari mana kau tahu nama cikgu itu murni. tadi cikgu itu perkenalkan diri dia kat ibu aku itu yang aku tahu itu.


         Ain bangun la dah pukul berapa dah ini nanti terlewat siap pergi kelas bangun la ain, yela alia aku taw aku nak bangun la niew. EH..Alia Ain npew lambat datang ini??? macam mana aku tak lambat killa niew ha si ain niew selalu bangun lewat duk tunggu dia bersiap tu yang kita owang lambat datang sekolah hari ini..hahaahhah ala alia sowi la lain kali ko kejutkan la aku awal cikt kew tak ada la aku lewat macam niew hehehe..banyak la ko punye alasan ko ain..Ala alia jangan la marah aku tak baik taw marah-marah macam niew taw, mak aku cakap nanti cepat tua taw..hahahah...pandai la ko niew ain dengan alasan ko..Ala killa biasa la tu...
        
         Ok kelas, selamat berkenalan, kamu semua boleh panggil saya cikgu zaiton saya adalah guru kelas kamu dan juga akan mengajar kamu semua subjek perakaunan. Jika ada apa-apa masalah boleh hubungi saya atau datang berjumpa dengan saya faham semua??? FAHAM CIKGU!!!!!!

         Wei killa, alia jom la p makan aku lapar la ko owang tak lapar kew?? Ala ain kita owang tak nak makan la kita owang nak makan lepas balik kelas nanti sekarang kita owang nak makan biskut jew la...Ala ko owang tak kesian kan aku kew ?? aku lapar niew..tak apa aku dengan Killa teman ko makan ok tak?? Ala tak nak la lau aku sowang jew yang makan tak ada feeling taw aku nak makan...ko niew Ain banyak plak kerenah nyew...

         Woi Farhan!!! aku panggil ko buat-buat tak dengar plak dia, ko tengok siapa sampai aku panggil ko pun tak dengar niew...Aku ne da tengok siapa-siapa pun la ko niew fahmi pandai-pandai jew la..dah la jom masuk kelas loceng dah bunyi dah tu.




No comments:

Post a Comment